2011-12-25

Disember Bersama


Terlebih dahulu ingin saya katakan entry untuk kali ini lebih bersifat peribadi dan tidak lagi berkisarkan seni, Fotografi, artikel dan sebagainya.

Ramai orang berkata untuk berjaya kita perlukan keyakinan diri yang tinggi selain kuat untuk berusaha. Tidak hairan lah softskill dijadikan modul wajib bagi pelajar sebelum pergi ke semester berikutnya untuk latihan industri. Dalam hal ini saya (editor flickrjunk) ingin berkongsi apa yang berlaku dan beberapa perkara untuk mengelakkan diri jadi seorang pasif. Ya dalam blog ini saya hanya mampu bercakap pandai tapi pada hakikat teramatlah lemah.

Jika keyakinan diri tinggi, maka tiada apa pun faktor yang dapat menggoyangkan tidak kira dari diri sendiri malahan orang lain. Ada kalanya kita rasa perkara itu betul dan tidak, tapi jika ada keyakinan perkara yang salah pun dapat dibetulkan dengan cara yang lebih berhemah. Hidup harus diteruskan dan manusia tidak akan pernah lari dari masalah dan kesilapan, hadapi masalah dan kesilapan adalah cara untuk menyelesaikannya dan bukan dengan cara mengelakkan.

-Off topic-
Dalam bulan Disember ini saya banyak menghabiskan masa bersama dan menghabiskan masa melakukan kerja suntingan gambar untuk insan istimewa ini. Walaupun 1 foto menghabiskan masa yang sekurang-kurangnya 2 jam dan paling lama 2+ hari, tetapi tetap berasa Enjoy! Hahaha :DD


Title: Fatin with artist
Description: upon on her request + Gediks :P
Title: Ice skating in Lala Land fairy tales.
Description: RE-UPLOAD, again, thanks for viewing and commenting, really appreciate, sorry for inconvenient . Other stock photo from google.
Title: the wasteland that she ever dream.
Description: only soul that cant see, is living.
Title: From day till night, searching in jungle.
Description: only moon light enlighten the way to her.
Title: Salji di Pulau Pinang, Siapa kata penang tak boleh salji?
Description: Adaptasi dari movie, Salji di Kuala Lumpur yang dilakonkan oleh Siti Saleha dah Qi Razali dengan versi sendiri. konsep gambar diambil di belakang kaca, titisan air dan bahagian subjek di wipe.
Title: when she will become human.
Description: they live with family in the jungle, but not in human kind, they suck our blood.
Title: vampire girl
Description: the quarter moon. :)

No comments:

Post a Comment